Weisse Schwanzspitze

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

• Weisse Schwanzspitze

Guten Abend

Vorher beim füttern ist mir beim kleineren der beiden Comes eine weisse Schwanzspitze aufgefallen. ;(
      Halte sie ja noch immer in einem 20 Liter Becken, wo ich 1x die Woche Totalwasserwechsel mache und pro Tag ca. 1-2Liter.
      UV Anlage läuft da keine mit.

Hier mal kurz ein Eindruck

Mit einem Antibiotikum
      Gibt es da Produkte wo ihr Empfehlen könnt :?:
      ><((((º> <º)))) ><

Salzige Grüsse
      Henning
    • Hey Henning
      Ich habe mich ja ganz intensiv mit Krankheiten beschäftigt. Laut meinen Recherchen hilft Baytril.
      Bei meiner Seepferdchen Lady hat das jedenfalls geholfen. Das Medikament bekommst du bei Sabrina. Sie kann dir auch die genaue Dosierung sagen.
      Herzliche Grüsse
      Verena
      : Seepferd : : Seepferd :
    • Habe in meiner Notapotheke Furan-2 gefunden. JAPI

Musste dieses zum Glück noch nie Anwenden.
      Hier wird ein Beutel wie ich gelesen habe in ca. 37.8541 Liter (10 Gallonen) aufgelöst. :whistling:
      Geht dies auch in kleineren Einheiten.

Habe nicht vor nun 38 Liter anzumachen. :whistling:
      ><((((º> <º)))) ><

Salzige Grüsse
      Henning
    • Das habe ich jetzt gefunden auf seahorse.com

Ciprofloxacin
      Manufactured by Eaten Laboratories (Vibriosis and columnaris)
      Ciprofloxacin is a synthetic broad spectrum antibiotic that is effective against gram-negative and some gram-positive bacterial pathogems of fish, e.g. aeromonads, flexibacteria, vibrios. Use for: Columnaris infections (Fin Rot, Saddleback, and Black Patch Necrosis Syndromes), Freshwater and Saltwater Furuncolosis (skin ulcers, systemic disease). Because it inhibits unique target enzymes needed for bacterial replication and DNA repair, it may be effective against bacteria unresponsive to other antibiotics.
      DOSAGE & ADMINISTRATION: Add one tablet per gallon of water in the hospital tank for a 1-hour immersion bath. Add crushed tablet to some water, then add this suspension to the hospital tank. Repeat every day for 5-7 days with daily water changes after each treatment. Ciprofloxacin chelates divalent cations water hardness (increase dose for marine fish) and high divalent cations in diet. Its activity decreases with high pH (>6.9). It can be bacteriostatic or bactericidal depending on the effective concentration at the target site.
      Because you would be using the ciprofloxacin in a saltwater aquarium with high pH, you should double the dose and add two tablets per gallon of water in the hospital tank. After you crush the tablets to a fine powder and dissolve them in a small amount of saltwater, add the resulting solution to your hospital tank for one hour. After the seahorse has been in the medicated water for one hour, change the water in your hospital tank and replace it with freshly mixed saltwater. The next day, crush up two more tablets and dissolve them, and then add them to the hospital tank, change the water after 60 minutes, and repeat this procedure every day for five to seven days.
      You can obtain ciprofloxacin for aquarium use online from Vet America at the following URL:
      Click here: Aquafish Ciprofloxacin Tablets 250 mg bottle of 30 - 4664
      vetamerica.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=2801
      TMP Sulfa (trimethoprim and sulfathiazole sodium)
      USE: for treating bacterial infections, both gram-negative and gram-positive. The combination of trimethoprim plus sulfathiazole sodium retards resistant strains from developing. It exerts its antimicrobial effect by blocking 2 consecutive steps in the biosynthesis of the nucleic acids and proteins essential to many bacteria.
      DOSAGE: add 1/4 teaspoon per 10 gallons of water every 24 hours, with a 25% water change before each daily treatment. Treat for a minimum of 10 days.
      (1/4 pound treats approximately 940 gallons of water.)
      *More effective than triple sulfa.
      TMP Sulfa is especially helpful when the Popeye is associated with kidney problems.
      You can get both TMP Sulfa and many other useful medications online without a prescription from National Fish Pharmaceuticals at the following URL:
      Click here: Fish Medications
      fishyfarmacy.com/products.html
      If you cannot obtain the ciprofloxacin or TMP sulfa, then scour the fish stores in your area and look for in medication that contains minocycline, or kanamycin, or neomycin as its active ingredient. Any of those antibiotics would also be useful. Tetracycline and oxytetracycline will not be helpful in treating Popeye, but most other antibiotics that are designed for aquarium use with marine fish may be worth a try if you cannot obtain the other antibiotics I recommended specifically.
      In addition to treating your seahorse with a good broad-spectrum antibiotic, Judy, you should also treat her with Diamox (the tablet form of acetazolamide) at the same time for best results. (Diamox is safe to use in conjunction with antibiotics.)
      Acetazolamide or Diamox belongs to a group of medicines called carbonic anhydrase inhibitors.
      Carbonic anhydrase is a chemical in the body that is responsible for the production and breakdown of carbonic acid. Part of this reaction results in the production of bicarbonate. Acetazolamide acts to inhibit the action of carbonic anhydrase and thereby decrease the production of bicarbonate
      Bicarbonate is required for the production of the fluid that fills the back of the eye (aqueous humour). By decreasing the production of bicarbonate, acetazolamide decreases the amount of aqueous humour produced in the eye. This helps reduce the pressure caused by the fluid within the eye in conditions such as glaucoma in humans or Popeye (Exopthalmia) in fish.
      In addition to reducing the fluid build up within the swollen eye, the acetazolamide will also help to eliminate any gas emboli from the choroid rete, which may have triggered triggered the problem in the first place, making Diamox especially helpful for treating cases of Popeye.
      Beste Grüße
      Harald : fisch :

Marine Nachzucht ist eine Chance, wenn man den Mut aufbringt sie zu nutzen.
      Ich entscheide mich für den Mut.

Bitte stellt keine Haltungsfragen per PN! Das Forum dient zur Information für ALLE User!
    • Hey Henning
      Ich glaube Furan könnte auch helfen, kann ich aber nicht aus eigener Erfahrung sagen, das habe ich nur gelesen.
      Baytril flavour 15 mg Tabellen bekommst du sonst nur beim Tierarzt.

Sabrina kann dir ganau sagen wie sie die Dosierung berechnet, das macht sie immer für mich. Ich recherchiere neue Medikamente und sie berechnet die Dosierung.

:thumbup: :thumbsup: : daumen hoch : Für dein Pferdchen
      Herzliche Grüsse
      Verena
      : Seepferd : : Seepferd :
    • Henning das tut mir sehr Leid ;(
      da bin ich mir aber jetzt sicher das es vorher schon Krank war, ein Pferdchen stirbt nicht von heute auf morgen wegen einer weißen schwanzspitze : gruebel : sollte eine Krankheit drin sein drossele die Temperatur und nehme Ralfs Empfehlung an (Ozon) ;)
      Drücke weiterhin die Daumen

LG Dieter : Seepferd :
    • Hallo Henning,
      schau Dir einmal die Atmung der anderen Tiere an. Sollte die schneller als normal sein, würde ich das Becken, sicherheitshalber, mit mit Malachtgrün und Formaldehyd behandeln. Beides findest Du in Costapur F.
      So mache ich es jedenfalls.
      Und Ozon natürlich.
      LG
      Ralf